Anasayfa / Genel / Kulağınıza Küpe Olsun…

Kulağınıza Küpe Olsun…

Çalışanlara Tavsiyeler

Mutlaka bir Avukatınız olsun, Her önünüze konulan evraka imza atmak zorunda değilsiniz, Sizden kaynaklanan bir problem oluşmaması için azami çaba sarfediniz, İşinizin kıymetini biliniz ve sahip çıkınız, ama sizi suistimal etmelerine izin vermeyiniz, Kararlarınızı acele ile ya da sinirli olduğunuz zamanlarda vermeyiniz.

Çünkü bu durumda kaybeden çoğunlukla siz olursunuz. Tecrübeli insanların kıymetini çok iyi biliniz.

Çünkü okumakla ya da paranızla satın alamayacağınız tek şey tecrübedir ve kolay kazanılmaz, Akademik eğitiminize devam ediniz ve kendinizi sürekli olarak geliştiriniz.

Kaydedeceğiniz sürekli gelişme,özel ve iş hayatınızda elinizi kuvvetlendirecektir. Nasıl ki herkes kazancını ve hesaplarını dövizle mukayese ediyorsa siz de anı şekilde her ay ki kazancınızı dövizle mukayese ediniz.Bakın bakalım geliriniz ne durumda, İş Hukukunun gerektirdiği ve İşyerinizin sizden beklediği çalışma kurallarına tam olarak uyunuz ve işyerinize yararlı olmak için elinizden gelenin fazlasını yapmaya çalışınız, İşe başladığınız andan itibaren herşeyi kayıt ediniz ve sizinle ilgili tüm evrak, yazışma,e-posta ve belgeyi gizlice arşivleyiniz.

Bu arşiv herhangi bir haksızlığa uğradığınızda elinizde kanıt olacaktır. Size verilen her söze ve vaade inanmayınız.Çünkü bazı işverenler söz verip tutmamayı pek severler ve bunu çok sıklıkla ve özellikle yaparlar.Çünkü söz verip tutmamak bir işverene hiçbirşey kaybetirmeyeceği gibi çok şey kazandırır, Mesleki bilgi , tecrübe ve yeteneklerinizi arttırmak için hiçkimsenin ağız kokusunu ve tafrasını çekmenize gerek yok.Hızlı bir bilgisayar ve hızlı bir akıllı telefon sayesinde size öğretilenden daha nitelikli ve daha fazla bilgiye anında ulaşabilirsiniz, Çalıştığınız mağazaya gelen bir kişinin ” Müşteri / Tüketici ” sıfatını kazanabilmesi için herhangi birşey satın almış olması gerekir. Herhangi birşey satın alıncaya kadar ki hukuki statüsü ” Ziyaretçi ” dir.

O nedenle herkese ” Müşteri / Tüketici ” demek hukuki anlamda yanılgılara sebep olabilir, Size;müşteri olduğunu söyleyip,size istediği gibi davranmaya hakkı olduğunu ve sizi satın alabileceğini zannedenlere;” Kişiliğinizi, Şahsiyetinizi ya da Karakterinizi değil,sadece ” Ürün ya da Hizmet ” satın alabileceğini söyleme hakkına sahipsiniz.Gerektiğinde bunu yapmaktan çekinmeyiniz, Satış, hele ki Parekende Satış üzerine çalışıyor ve Prim sisteminden uzaksanız,akıntıya kürek çekiyor yani boşuna çalışıyorsunuz demektir.Eğer Maaş + Prim sistemi ile çalışıyorsanız; hiç olmazsa , en azından, ortalama olarak her ay aldığınız prim maaşınızdan mutlaka fazla olmalıdır ki bir anlamı olsun, İşten çıkartılmanız durumunda;” İBRANAME ” dışında hiçbir şeyi imzalamayınız ve ” İBRANAME ” nin üzerine ;” FAZLADAN TÜM HAKLARIM SAKLI KALMAK ÜZERE ” diye yazınız.

Bu sizin,haklarınızı tamamen kaybetmenize engel olacağı gibi aynı zamanda haklarınızı aramanıza da imkan verecektir, MOBBİNG ya da haksız bir sebeple işten çıkartıldı iseniz.Size bunu yapanlara asla acımayınız ve Merhamet, İnsaf, Ayıp, Acıma, Günah v.s gibi kavramları bir kenara bırakınız ve hukuki yollardan tüm gücünüzle saldırınız.Sizi; ” Mahkemeye verirsen çok uzun zaman alır,Uğraşma boşver ALLAH’larından bulsunlar.” diyerek caydırmaya çalışacaklar,olanlara inanmayınız,delilleriniz kuvvetli ise,mahkeme süreci çok daha hızlı sonuçlanacaktır.Yeter ki haklı olun ve delilleriniz sağlam olsun, Hedeflerinizi yüksek tutmalısınız.1. derece ve asıl muhatabınız şirketin imza sirkülerinde ve sizin işe giriş bildirgenizde imzası bulunan kişi yani ” PATRONUNUZ ” dur.

Bunun dışındaki kişileri çok fazla ciddiye almanıza gerek yok,çünkü patronunuz dışında herkes sonuçta o şirkette sizin gibi maaşla çalışan birer elemandan ibarettir.Kendinizi ispatlamanız gereken kişi işe giriş bildirgenizde imzası bulunan kişi yani patronunuzdur.

Hareket , görünüm ve konuşmalarınızla onun dikkatini çekmelisiniz.Bunu patronunuzla aranızdaki kişilere farkettirmeden yapmalısınız ki sizi engellemesinler.Aksi takdirde olduğunuz yerde sayıp durursunuz, Çalıştığınız şirket çok büyük olabilir,çok çalışanı olabilir,çok modern bir mimari dekorasyonu olabilir,çok büyük bir sermayeye sahip olabilir,bunların sizin için hiçbir anlamı yoktur çünkü önemli olan o firmanın size ne verdiğidir.Sizin için işyerinizde iki gerçek vardır kazandığınız para ve ödenen sigortanız,bunun dışındaki şeylere pek fazla önem vermeyiniz.

Şirket yemekleri ya da size verilen eğitimler çok fazla gözünüzü boyamasın çalıştığınız firmadan ayrıldığınızda bunların size bir faydası olmayacak, bilesiniz.Çünkü belki de,çalıştığınız firma size verdiği eğitimlerin başka bir firmaya faydası olmaması için sizin aynı sektörde başka bir firmada iş bulmanıza engel bile olabilecektir, İş başvurusu yaptığınız bir firma hakkında çalışma konusunda ki fikir ve kararınız herhangi bir sebeple değiştiğinde ya da o firma hakkında yaptığınız araştırma sonucunda firma hakkında iyi referanslar almadıysanız ya da o firmanın sizin beklenti ve taleplerinize cevap veremeyeceği kanaatine ulaştıysanız ; sözkonusu firma ile herhangi bir şekilde aranızda iletişim oluştuğunda o firmaya;kendileri hakkında iyi şeyler duymadığınızı , sizin ihtiyaç ve beklentilerinize cevap veremeyeceklerini düşündüğünüzü ve o nedenle İş Başvurunuzdan vazgeçtiğinizi , ve artık değerlendirme sürecinden kaldırmalarını açıkça söyleyiniz.

Reddedilmenin ne demek olduğunu onlarda yaşamalılar.Hep onlar sizi reddedecek değiller ya, Size karşı çirkin ve haksız davranış sergileyen bir ziyaretçiye ; nasıl ki onlar keyiflerine göre sizden şikayetçi olma hakkını kendilerinde görüyorlarsa siz de böyle bir durumda karşınızdaki kişiye ” BENDEN HİZMET TALEP EDİŞ BİÇİMİNİZİ HİÇ BEĞENMEDİM ” ya da ” BENDEN HİZMET TALEP EDİŞ BİÇİMİNİZDEN VE BANA KARŞI OLAN DAVRANIŞLARINIZDAN SON DERECE RAHATSIZ OLDUM ” deme hakkına sahipsiniz.

Özlük ve kişilik haklarınıza saldırı olması ya da çok çaresiz kalmanız durumunda bunu söylemekten ya da yapmaktan çekinmeyiniz.Bir çalışan olarak sizler şamaroğlanı değilsiniz.Bir karşılıklı ticari faaliyette tüm taraflar birbirlerine karşı saygılı ve dikkatli konuşmak ve davranmak zorundadırlar, İşyerinizde ilk kritik eşik 1 aydır.Bu süre içerisinde firma sizi kesin olarak işe alıp almayacağına karar verir.Aynı şekilde siz de bu süre içerisinde o firmada çalışıp çalışmayacağınıza karar vermelisiniz,o firma sizi deniyorken siz de onları deneyiniz bakın bakalım sizi çalıştırmaya ve işgücünüze layıklar mı.?İkinci kritik eşik ise 1 yıldır.

Çünkü 1 yıllık işçi olduğunuzda tazminat hakkınız doğar ve çoğu işyeri bunu hiç sevmez.Ve eğer kötü niyetli bir firma ise siz 1 yıllık olduktan sonra hatta olmadan önce sizden kurtulmak için her yolu deneyecektir. Çalıştığınız firmada siz eskidikçe sizinle ilgili problemlerde anlayamayacağınız bir şekilde artmaya başlayacaktır.

O nedenle işe başlayacağınız ve çalışmakta olduğunuz firma ile ilgili kararlarınızı çok iyi düşünmeli ve bir an önce vermelisiniz, Haksız muameleye maruz kalıp işten çıkartıldığınızda,size yapılan haksızlıkları anlatmaya; çalıştığınız mağazanın sağındaki ve solundaki mağazalardan başlayınız,daha sonra cep telefonunuzla konuşuyormuş gibi yaparak,herkesin ve özellikle de AVM’ye gelen ziyaretçilerin duyacağı şekilde yüksek sesle, sanki karşınızdaki kişiye anlatıyormuşsunuz gibi yaygara yapar şekilde konuşarak herkesin duymasını sağlayınız,ve son olarak ta AVM yönetimine çıkarak size yaptıkları terbiyesizlikleri onlara anlatarak bu durumdan herkesin haberdar olmasını sağlayınız.

Ayrıca, kullandığınız servisteki arkadaşlarınıza da bu durumu anlatmalı ve herkesin size yapılan terbiyesizliği duymasını ve bunu size yapanların rezil olmalarını sağlamalısınız.Maruz kaldığınız haksızlığı sanki bir devlet sırrıymış gibi içinizde saklamanıza gerek yok,

Bir işyerinde çalışmak,evden çıktığınızda gidebileceğiniz bir işinizin olması,sigortanızın düzenli ödeniyor olması,büyük nimet ve bunlar çok güzel şeyler tabii ki,ancak çalışmanın amacı zaman geçirmek ya da eğlenmek değil,yaşam standardını yükseltmektir.Verdiğiniz ile aldığınızı ve çalıştığınız firmada geçirdiğiniz süreyi sürekli mukayese etmelisiniz,bakın bakalım o işyerinde çalıştığınıza değiyor mu.? Çalıştığınız işyerini tanımanın en güzel yollarından birisi;çalışan birisini işten çıkartırken nasıl davrandıklarını bilmektir.Bakın bakalım işten eleman çıkartırken nasıl davranıyorlar.

Önemli olan elemanı işe alırken sergilenen davranışlar değil,işten çıkartırken uygulanan yöntemdir.Bazı firmalar;siz ne kadar çalışırsanız çalışın,ne kadar başarı elde ederseniz edin,bu sonuçları görmezden gelerek,liyakat sistemi yerine,kendi kafasına göre terfi sistemi uygular.

Eğer hak ettiğiniz konuma gelmediğinize ve boşuna çabaladığınıza dair en ufak bir şüpheniz var ise durumunuzu ciddiyetle gözden geçirmelisiniz.Çünkü zaman çok hızlı geçiyor, ve sonra bir de bakmışsınız ki,firma sizi hiç ummadığınız bir zamanda kapının önüne koyuvermiş,

Kaynak : https://sites.google.com/site/mobbingturkiye/

Hakkında Mobbingder -

Mobbingder -
Derneğimiz 2010 yılı şubat ayında kuruldu. Kurucu genel başkanımız Hüseyin GÜN dür. (Hüseyin GÜN maalesef 4 Şubat 2017 Tarihinde vefat etmiştir.) Mobbingder çok kısa bir sürede, önemli işler yaptı. Türkiye genelinde çeşitli illerde temsilcilikler açtı. Binlerce mağdura destek oldu. Güven duyulan, bir sivil toplum kuruluşu olarak kamuoyu tarafından büyük ilgi gördü. Çeşitli platformlarda çözüm önerilerini dile getirerek, katkı sağladı. Mobbingin mevzuatta yer alması için gayret gösterdi. Projeler yürüttü, anketler yaptı, raporlar hazırladı. Üniversitelerde, okullarda, sendikalarda, sivil toplum kuruluşlarında eğitimler verdi. Halen Mobbing farkındalık ve Mobbing Temel Analiz Uzmanlık eğitimleri vermektedir. Radyo ve televizyon programlarına katıldı. Binlerce mağdura ulaştı, destek oldu.

-Haber İlginizi Çekebilir

KKTC ile İşbirliği Protokolü İmzaladık.

KKTC Mobbingle Mücadele Derneği ile işbirliği protokolü imzaladık. Protokol kapsamında, her iki ülke arasında eğitim …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir